Min bakidé

Jag är en självlärd bagare som älskar att baka bröd, utan fett eller massa socker/sirap i degen. Bakar med kravmärkta ekologiska ingredienser, jag bakar helst grova bröd med fullkornsmjöl men skall väl försöka göra lite ljusare bröd med och självklart med surdeg som grund. Det viktiga för mej är att göra allt från grunden och inte ta några genvägar, det får gärna ta tid, mina bröd får för det mesta jäsa i minst 24-48 timmar så aromen blir så bra som möjligt (och jag får sova nån timme längre).

måndag 30 januari 2017

Vårvinter 2017

IMG_0334Nu startar jag ingång igen efter en välbehövlig semester på varmare breddgrader. Har kollat in Sydafrikas bröd&vin-utbud och jag kan ju slå fast att vinet var godare än brödet på de flesta ställen. Några få goda bröd fick jag smakat men det mesta var riktigt dålig kvalité. Så är det någon duktig surdegsbagare som vill emigrera och starta surdegsbageri har allt att vinna på det. Så nu det är rätt skönt att vara tillbaka i bageriet och äta gott bröd vareviga dag...
Utbudet i mitt bageri kommer att vara ungefär desamma som förut, det blir såklart semlor nu i februari sen fortsätter jag med surdegspizzor till lunch och frukostbuffé på fredagar och lördagar, nu öppnar jag kl 8 på lördagmorgon för de som vill få frukostfrallorna lite tidigare.
Några avbrott blir det då jag är iväg på utbildning/konferens eller åker skidor i mars den 24-26. Lägger upp det så fort jag får koll om det går att ha öppet eller inte.
Nu har jag haft den första surdegskursen för detta året och det blev väldigt lyckat (hoppas jag deltagarna tyckte med) det blir fler under våren, den 4/2 är fullbokad men den 18/2 finns det platser kvar och 8/4 blir det en kurs inplanerad med. Nä, nu skall jag friska upp surdegarna och börja dega lite...

1 kommentar:

  1. Det har varit fantastiskt att veta att det finns någon där ute som vet om att falla ner och komma upp igen. Vi förblir alltid ödmjuka och ger aldrig upp, och med hjälp av Benjamin lee att få mig lån från hans företag för att utvidga min verksamhet, vid en central tid. Stödet jag fick från hans låneföretag var ganska ärligt och en intressant låg avkastning i utbyte. deras återbetalning är garanterad.
    Du kan kontakta deras e-post på 247officedept@gmail.com Eller Whatsapp Mr lee på + 1-989-394-3740

    SvaraRadera