Min bakidé

Jag är en självlärd bagare som älskar att baka bröd, utan fett eller massa socker/sirap i degen. Bakar med kravmärkta ekologiska ingredienser, jag bakar helst grova bröd med fullkornsmjöl men skall väl försöka göra lite ljusare bröd med och självklart med surdeg som grund. Det viktiga för mej är att göra allt från grunden och inte ta några genvägar, det får gärna ta tid, mina bröd får för det mesta jäsa i minst 24-48 timmar så aromen blir så bra som möjligt (och jag får sova nån timme längre).

måndag 22 maj 2017

White Guide

så kul, jag är med i White Guide 2017. De måste smugit in här i somras och fikat, kikat och noterat. Tjoho var häftigt.
Sen blev jag nominerad som en av tre till årets företagare hör på Tjörn, det var stor baluns på Stenungsbaden yachtclub den 5/5,  det var en proffsig och mycket bra gala och rätt skönt att jag inte blev årets företagare, (det blev Skärhamns Resebyrå som fick den äran) jag pustade ut och tycker att man får vara väldigt nöjd med att vart nominerad, såhär fin var jag med kläder från Butik Uno som ligger bakom Ishallen i Rönnäng.


Lotta nominerad till årets företagare.
Lotta nominerad till årets företagare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar